The Netherlandschevron-down_icon

Too Good To Go breidt uit naar Washington D.C., Philadelphia en San Francisco

February 11, 2021

• Na lancering in New York en Boston kondigt Too Good To Go ambitieuze groeiplannen voor 2021 aan
  • Wereldwijd is het doel om dit jaar in 15 landen 65 miljoen maaltijden te behoeden voor een weg naar de prullenbak
  • Too Good To Go Nederland verwacht dit jaar 6 miljoen maaltijden te redden
Amsterdam, 11 februari 2021 - Vorig jaar zette anti-verspillingsplatform Too Good To Go de eerste stappen buiten Europa. In september werden in New York en Boston de eerste maaltijden gered. Vandaag, ruim 85.000 geredde maaltijden later, maakt het bedrijf bekend verder uit te breiden in de Verenigde Staten. Too Good To Go start in februari in Philadelphia, Washington D.C. volgt in maart en tot slot zal in april de eerste maaltijd in San Francisco gered worden. En daar stopt het niet. Too Good To Go spreekt vandaag de ambitie uit om eind 2021 actief te zijn in meerdere grotere steden in de Verenigde Staten. Er is een team gebouwd in Washington D.C. en Philadelphia om vanuit daar andere steden aan de oostkust te kunnen ondersteunen.

Voedselverspilling is wereldwijd verantwoordelijk voor 8-10% van alle broeikasgassen. Too Good To Go werkt in 15 landen samen met 50.000 restaurants, bakkers, supermarkten en hotels om hiertegen in actie te komen. Via de app kunnen consumenten bij deze partners eten redden dat anders aan het einde van de dag weggegooid zou worden. Het bedrijf werd in 2015 opgericht in Denemarken. De vestiging in Nederland werd in januari 2018 als zevende vestiging toegevoegd en heeft inmiddels 4.500 aangesloten partners. Vorige maand werd op de derde verjaardag van het bedrijf in Nederland de 6 miljoenste maaltijd van de verspilling gered.

Groeiambities in 2021
In de VS gaat elk jaar 40% van het voedsel verloren, in tegenstelling tot het wereldwijde gemiddelde van 30%. Tegen het einde van 2021 streeft Too Good To Go naar 8.000 partners en 2 miljoen gebruikers in de Verenigde Staten die met elkaar eten redden via de app. Wereldwijd is het doel om dit jaar 65 miljoen maaltijden te behoeden voor een weg naar de prullenbak. In Nederland wil Too Good To Go dit jaar nog eens 6 miljoen maaltijden toevoegen aan de al 6 miljoen geredde maaltijden tot nu toe. Het wereldwijde team van 800 medewerkers wordt dit jaar naar verwachting uitgebreid met 350 nieuwe medewerkers.

Joost Rietveld, Country Manager van Too Good To Go Nederland: “Met het succes van de lancering in New York, Boston en Jersey City voelt uitbreiding naar de oostkust als een natuurlijke stap. Met 32 miljoen gebruikers en 50.000 aangesloten partners in 15 landen, zien we dat de belangstelling voor onze oplossing erg groot is. We zetten dit jaar weer alles op alles om het tegengaan van voedselverspilling op zoveel mogelijk plekken zo gemakkelijk mogelijk te maken.”